skip to Main Content
agonizomai.odiki.asfaleia@gmail.com polentaspark@hotmail.com 6939241906 Λογαριασμός

Ξεχάσατε τα στοιχεία εισόδου σας?

Ξεχάσατε τα στοιχεία εισόδου σας?

agonizomai.odiki.asfaleia@gmail.com polentaspark@hotmail.com 6978007735 Profile

Ξεχάσατε τα στοιχεία εισόδου σας?

«Αυτό δεν πρέπει να συμβεί ξανά»

Αυτά ήταν τα λόγια του ιατροδικαστή που εξέτασε το θύμα του πρώτου οδικού τροχαίου δυστυχήματος, το οποίο συνέβη το 1896 στη Μ. Βρετανία.

Που να το φανταζόταν;

Έναν αιώνα μετά, περίπου 50 εκατομμύρια άνθρωποι τραυματίζονται και 1,3 εκατομμύρια πεθαίνουν στους δρόμους κάθε χρόνο παγκοσμίως.

Αν και την τελευταία 10ετία παρατηρείται μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων τα ποσοστά των θυμάτων και των παθόντων γενικότερα είναι ακόμη πολύ υψηλά, με την Ελλάδα να κατακτά την 7η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης, μετά από Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Κροατία, Πολωνία και Ουγγαρία.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ το 2019 κατεγράφησαν στη χώρα μας 10.712 ατυχήματα με τους τραυματίες να ανέρχονται στους 13.002 και τους νεκρούς να φτάνουν τους 688. Αριθμός καθόλου μικρός και ιδιαίτερα σημαντικός, αν αναλογιστούμε ότι 14,8 % αυτών των θανάτων αναφέρεται σε νέους  0-24 ετών, ενώ το 37,2% αυτών σε συνανθρώπους μας 25-49 ετών. Από το σύνολο των 688 νεκρών, 235 οδηγοί δίτροχων οχημάτων έχασαν την ζωή τους το 2019, αριθμός διπλάσιος από εκείνο των οδηγών επιβατικών αυτοκινήτων. Πάνω από τα μισά δυστυχήματα παρατηρούνται σε κατοικημένες περιοχές, ενώ εξετάζοντας κι άλλες παραμέτρους θα παρατηρήσουμε τους νεκρούς να φτάνουν τους 622 (90,4%) σε ατυχήματα που συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας.

Ποιος ευθύνεται λοιπόν για τα μεγάλα αυτά ποσοστά θνησιμότητας και τραυματισμού, ειδικά στις νεανικές ηλικίες;

Το ίδιο το όχημα είναι ένας από τους παράγοντες που ευθύνονται για τα τροχαία ατυχήματα. Ο αριθμός των ατυχημάτων αυτών, που προκαλούνται δηλαδή από μηχανικές βλάβες, από ανεπαρκή συντήρηση ή και παλαιότητα των οχημάτων, είναι συγκριτικά με όσους ακολουθούν σχετικά μικρός.

Η οδός και το περιβάλλον στον οποίο κινούμαστε, τα ανεπαρκή χαρακτηριστικά των οδών, όπως  το μικρό τους πλάτος και γενικά η κακή μελέτη αλλά και τα χαμηλά πρότυπα κατασκευής που παρατηρούνται, η κακή οργάνωση της κυκλοφορίας, η ελλιπής ή ανεπαρκής σήμανση, αλλά και η έλλειψη ή ανεπάρκεια οδικού φωτισμού, οι περιβαλλοντικές συνθήκες σε συνδυασμό ή όχι με τα παραπάνω ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τα τροχαία ατυχήματα.

Το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης ωστόσο, το οποίο ξεπερνά το 85%, το έχει χωρίς αμφιβολία ο ίδιος ο άνθρωπος. Η ηλικία είναι παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων με τις ηλικίες μέχρι 27 ετών αλλά και 65 και άνω να είναι αυτές με τα μεγαλύτερα ποσοστά στα τροχαία ατυχήματα. Η υπερβολική ταχύτητα, οι επικίνδυνοι ελιγμοί, η οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνευματωδών ή τοξικών ουσιών, η οδήγηση χωρίς προστατευτικό κράνος ή ζώνη ασφαλείας αλλά και η αλαζονική ή η επιπόλαιη οδήγηση που παραβιάζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αποτελούν τις κύριες αιτίες τροχαίων ατυχημάτων και πολύ συχνά οδηγούν στην απώλεια ανθρωπίνων ζωών.

Πως θα επιτύχουμε την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων;

Μονόδρομο πλέον αποτελεί η συνεχής ενημέρωση, εκπαίδευση, διαπαιδαγώγηση και συμμετοχή των ανθρώπων όλων των ηλικιών σε δράσεις για θέματα ασφαλείας και πρόληψης οδικών δυστυχημάτων. Η καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης και παιδείας, πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία και να συνεχίζεται δια βίου με την εφαρμογή της στο οδικό περιβάλλον.

Άλλωστε τι μπορούμε να κάνουμε μετά από ένα τροχαίο και ειδικά όταν η ζημιά είναι πλέον ανεπανόρθωτη;

Κατανοούμε όλοι ότι η πρόληψη είναι το μόνο μας όπλο για τη οδική ασφάλεια και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων. Συμμετέχω λοιπόν…

Συμμετέχω και Αγωνίζομαι για την οδική ασφάλεια!!!

Back To Top